Bądźmy dzielni na co dzień. Dzielność jest fundamentem charakteru.
Aleksander Kamiński
Te słowa wypowiedziane kiedyś przez Aleksandra Kamińskiego przyświecają harcerzom naszej chorągwi od dawna. Staną się również hasłem przewodnim naszego pierwszego plebiscytu instruktorskiego.
Przed nami pierwsza edycja Plebiscytu Instruktorskiego Chorągwi
W tej edycji chcielibyśmy postawić na główny cel naszej harcerskiej działalności, czyli na wychowanie. Każda z kategorii poszukuje instruktora podejmującego działania wyjątkowo wartościowe z wychowawczego punktu widzenia. Każda kategoria wskazuje jednak na inny charakter działań z młodzieżą – od podejmowania ciekawych akcji o charakterze edukacji patriotycznej do działalności kwatermistrzowskiej i wychowywania ekonomicznego.
A szukamy Kamyków w następujących kategoriach:
„PRZODOWNIK” – ORGANIZATOR
Instruktor stwarzający
„ANTEK CWANIAK” – METODYK
Instruktor wykazujący się w codziennej pracy z gromadą/drużyną, znajomością i zrozumieniem metody
„WIELKA GRA” – ANIMATOR DZIAŁAŃ HISTORYCZNO-PATRIOTYCZNYCH
Instruktor w swojej pracy wychowawczej przywiązujący
„KRĄG RADY” – MENTOR
Instruktor pracujący z kadrą, budujący wspólnoty instruktorskie na poziomie szczepu, hufca lub chorągwi. Twórczo motywujący innych instruktorów do ciągłego rozwoju i pracy nad sobą. Dający przykład własną postawą instruktorską. Tworzący przestrzeni do wymiany doświadczeń i budowania więzi między członkami wspólnot. Wykazujący się dużą uważnością na drugiego człowieka, dbający o indywidualny rozwój podopiecznych.
„NARODZINY DZIELNOŚCI” – WOLONTARIUSZ:
praca wychowawcza instruktora charakteryzująca się szczególną gotowością i umiejętnością reagowania na bieżące potrzeby środowiska i społeczności lokalnych, wcielanie w życie i codzienna praca z ideałami służby i braterstwa zarówno w odniesieniu do działań „do wewnątrz” jak i „na zewnątrz” związku. Instruktor, na którym zawsze można polegać, pomocna dłoń, promujący idee wolontariatu i udzielający się na rzecz innych.
Zostaw komentarz
You must be logged in to post a comment.