Chorągiew Łódzka ogłasza rekrutację do zespołów chorągwianych. Poszukujemy chętnych, którzy swoją pracą chcą wesprzeć nasze zespoły.
- Zgłoszenia do zespołów trwają od 26.05.2025 do 6.06.2025 do godz. 21:00
- Rekrutacja odbywa się w dwóch etapach: zgłoszenia elektroniczne przez formularz oraz rozmowy indywidualne.
- Wymagania wstępne, katalog kompetencji podstawowych i dodatkowych jest tworzony przez odpowiedniego członka komendy i szefa zespołu.
- Rozmowy prowadzone są przez odpowiedniego członka komendy wraz z szefem zespołu lub przez wyznaczonych przez nich członków odpowiedniego zespołu.
- Każde mianowanie musi uzyskać zgodę komendy chorągwi oraz komendanta hufca.
- Do zespołu mogą zostać przyjęte osoby, które nie spełniają wszystkich kompetencji. Warunki wstępne są jednak niezbędne.
- Nie ma obowiązku przyjęcia osób zgłoszonych i spełniających opisane wymagania i kompetencje.
- Opinie właściwego komendanta hufca zostaną zebrane telefonicznie przez członków komendy chorągwi.
- Na każde zgłoszenie odpowie szef zespołu albo członek komendy chorągwi.
Wybierz odpowiednią zakładkę, by zapoznać się z opisami zespołów, do których prowadzony jest teraz nabór.
ZESPÓŁ KOMUNIKACJI I PROMOCJI
Celem działania zespołu komunikacji i promocji chorągwi jest odpowiednie przedstawienie działań wychowawczych naszej organizacji odbiorcom- członkom naszej organizacji, ich rodzicom, instytucjom partnerskim oraz pozostałym- i skuteczne do nich dotarcie zgodnie z założeniami marki ZHP.
Działania zespołu komunikacji i promocji opierać się będą przede wszystkim o działalność w mediach społecznościowych- Facebook, Instagram, LinkedIn. Do zrealizowania powyższych celów poszukujemy osób posiadających doświadczenie w zakresie fotografii, video, grafiki i social media.
Szefem zespołu jest phm. Piotr Spanialski.
Zespół podlegać będzie członkowi komendy ds. wizerunku i współpracy zagranicznej hm. Adam Rakowski.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy członków zespołu komunikacji i promocji. W szczególności poszukujemy osób znających się na grafice komputerowej, social media, fotografii i video.
Obowiązki
Działalność w zespole komunikacji i promocji wiąże się z systematyczną, zaplanowaną lub często też spontaniczną pracą zajmującą ok. 2h tygodniowo. W zależności od pełnionej roli w zespole do obowiązków jego członków należeć będzie: tworzenie relacji do mediów społecznościowych, relacji fotograficznej, materiałów video z wydarzeń chorągwianych, tworzenie regularnych wpisów w mediach społecznościowych, tworzenie grafik i szablonów dla zespołów chorągwianych, wsparcie i opieka nad zespołami chorągwianymi w zakresie promocji ich działalności.
Kompetencje kluczowe
- Posiadanie (razem lub wymiennie) stopnia instruktorskiego i/lub I stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji lub kompetencje odpowiadające I stopniowi tego miana.
- Zainteresowanie tematami takimi jak np.: promocja, komunikacja, grafika, film, strategia komunikacji, PR, marketing, social media, technologia, nowe media, biznes, reklama.
- Bycie specjalistą lub pracowanie nad swoimi umiejętnościami w wybranej dziedzinie.
- Wykazywanie się rolą mentora, merytorycznego wsparcia i źródła wiedzy w obszarze wybranej specjalizacji.
- Doświadczenie w pracy w obszarze promocji co najmniej na poziomie hufca.
Kompetencje dodatkowe
- Bycie osobą komunikatywną, otwartą na rozwój, konstruktywną krytykę i pozytywną.
- Znajomość Identyfikacji Wizualnej ZHP.
- Znajomość programów do (w zależności od profilu działania) grafiki komputerowej, obróbki zdjęć, montażu video, streamingu live.
- Umiejętność pracy w systemie Office365, szczególnie w aplikacjach: Outlook, OneDrive, Teams.
Możliwość rozwoju i korzyści
Chorągwiany zespół to najlepsze miejsce do podzielenia się swoja wiedzą i doświadczeniem z innymi, daje on również możliwość zdobycia nowych doświadczeń w promowaniu wydarzeń wojewódzkich, działania we współpracy z komendą chorągwi, poznania i współpracy z nowymi ludźmi z innych środowisk harcerskich i dobrej zabawy, dzięki możliwości zobaczenia wydarzenia z perspektywy wszystkich pionów metodycznych. Działanie w zespole daje również możliwość uczestniczenia w życiu instruktorskim chorągwi, poprzez m. in. uczestniczenie w spotkaniach i wyjazdach Złotego Kręgu i w Seminarium Programowo-Kształceniowym w Załęczu Wielkim.
W zespole umożliwimy Ci poszerzenie swojej dotychczasowej wiedzy, damy Ci możliwość zdobycia nowych umiejętności z zakresu innego niż Twoja dotychczasowa działalność i damy możliwość na dofinansowanie szkoleń z zakresu różnych dziedzin działania zespołu.
Zespół to przede wszystkim ludzie, którzy go tworzą, dlatego też jakość jego działania będzie zależała również od tego, z czym do nas przyjdziecie. W związku z tym czekamy na Wasze pomysły!
W razie wątpliwości lub pytań śmiało pisz piotr.spanialski@zhp.net.pl lub adam.rakowski@zhp.net.pl
ESPÓŁ DS. ROZWOJU SPECJALNOŚCI
Celem działania zespołu jest promowanie i wsparcie specjalności harcerskich, które funkcjonują w hufcach i drużynach Chorągwi Łódzkiej ZHP. Zespół będzie podlegać zastępcy komendantki chorągwi ds. pracy z kadrą hm. Łukaszowi Woźniakowi.
Kogo rekrutujemy?
- szefa zespołu ds. rozwoju specjalności;
- członków zespołu ds. rozwoju specjalności.
Obowiązki:
- przygotowanie programu wychowania specjalnościowego;
- weryfikacja pracy jednostek specjalnościowych (gromad, drużyn, kręgów, klubów);
- wsparcie działań programowo-metodycznych w zakresie specjalnościowym;
- popularyzacja specjalności w podstawowych jednostkach organizacyjnych;
- organizacja szkoleń z zakresu specjalności;
- poszukiwanie partnerów zewnętrznych z zakresu pracy ze specjalnościami.
Kompetencje kluczowe
- prezentowanie wysokiego poziomu kultury osobistej;
- umiejętność pracy w zespole;
- wiedza w zakresie zasad przyznawania mian specjalnościowych;
- praktyczna znajomość konkretnej specjalności;
- praktyczna znajomość metody harcerskiej.
Kompetencje dodatkowe
- uprawnienia specjalnościowe państwowe.
Możliwość rozwoju i korzyści
- dofinansowanie do szkoleń specjalnościowych.
W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do hm. Łukasz Woźniaka na adres: lukasz.wozniak@zhp.net.pl
ZESPÓŁ ZAGRANICZNY
Celem działania Zespołu Zagranicznego Chorągwi jest propagowanie działalności międzynarodowej jako elementu pracy programowej na każdym szczeblu naszej organizacji.
Praca Zespołu opierać się będzie o szerzenie dostępności instrumentów do podejmowania współpracy międzynarodowej zarówno w formie wyjazdowej, jak i stacjonarnej.
W tym celu Zespół będzie angażował się w prowadzenie zajęć na kursach instruktorskich w obszarze zagranicy, publikował materiały dotyczące organizacji wymiany ze skautami (zarówno od strony programowej, jak i prawnej), a także wspierał działania lokalne, jak np. realizację Odznaki Skautów Świata, czy też realizowanie propozycji programowych WAGGGS.
Do zrealizowania powyższych celów poszukujemy osób, które mają doświadczenie w organizacji lub udziale w wydarzeniach międzynarodowych, władają co najmniej jednym językiem obcym w stopniu komunikatywnym lub podejmowały wymianę ze skautami.
Szefową zespołu jest phm. Maria Rerych (Hufiec Łódź-Górna)- pełnomocniczka komendantki chorągwi ds. zagranicznych. Zespół podlega członkowi komendy chorągwi ds. wizerunku i współpracy zagranicznej hm. Adamowi Rakowskiemu.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy członków zespołu zagranicznego.
Obowiązki
Działalność w zespole zagranicznym nie wymaga ani dużej dyspozycyjności czasowej, ani nawet mieszkania w Łodzi. Praca ta zawęża się do realizacji wcześniej zaplanowanych działań, takich jak przeprowadzenie zajęć na kursie instruktorskim, przeprowadzenie warsztatów, tworzenie materiałów ułatwiających podejmowanie współpracy zagranicznej, czy też spotkania z drużynowymi propagujące działania programowe w ww. obszarze. Od potencjalnych członków oczekujemy również spontaniczności, aby realizować bardziej szalone pomysły z krótkim deadlinem.
Kompetencje kluczowe
- Posiadanie stopnia instruktorskiego.
- Zainteresowanie tematem współprac zagranicznych, skautowych wydarzeń międzynarodowych, sposobami realizacji obszaru zagranicy w bieżącej pracy programowej.
- Władanie co najmniej jednym językiem obcym w stopniu komunikatywnym.
- Wiedza dotycząca miejsca ZHP w międzynarodowych strukturach skautowych.
- Doświadczenie w szeroko pojętym obszarze zagranicznym co najmniej jako uczestnik.
Kompetencje dodatkowe
- Bycie osobą gotową do podejmowania nowych wyzwań, otwartą na inne kultury i nowe doświadczenia.
- Doświadczenie w szeroko pojętym obszarze zagranicznym jako organizator/inicjator.
Możliwości rozwoju i korzyści
Członkostwo w Zespole Zagranicznym to niepowtarzalna okazja do realizowania jednej z cech metody harcerskiej- wzajemności oddziaływań. Jest to miejsce, w którym można zarówno dawać od siebie i dzielić się swym dotychczasowym doświadczeniem, jak i zdobywać nowe- inspirować się, kształcić i doskonalić umiejętności na wielu polach, np. organizacyjnym, czy też językowym. Bycie członkiem umożliwia powzięcie aktywnego udziału w wydarzeniach skierowanych do instruktorów chorągwianych, jak wyjazdy i spotkania Złotego Kręgu, a co za tym idzie- szerokie perspektywy rozwoju, nowe znajomości i, co najważniejsze, niezapomniane wspomnienia na lata!
Działalność na tym szczeblu zapewnia kompleksowe wsparcie obecnej pełnomocniczki ds. zagranicznych, poprzedniego pełnomocnika, jak i komendy chorągwi.
W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do szefa zespołu na adres: maria.rerych@zhp.net.pl
ZESPÓŁ DS. PARTNERSTW
Celem działania zespołu jest wypracowanie modelu pracy z partnerami chorągwi, nawiązywanie relacji z nowymi partnerami oraz dbanie o te już nawiązane. Zespół to zupełna nowość w naszej strukturze, także z pewnością praca w tym zespole będzie twórcza i pełna wyzwań. Zespół podlegać będzie zastępcy komendantki chorągwi ds. partnerstw hm. Tomaszowi Jachimkowi.
Kogo rekrutujemy?
- członków zespołu ds. partnerstw
Obowiązki:
- poszukiwanie i klasyfikacja potencjalnych partnerów ChŁ
- kontakt i zarządzanie relacjami z potencjalnymi partnerami
- aktywny udział w budowaniu nowego obszaru działalności ChŁ
- bieżący udział w pracach i spotkaniach zespołu
Kompetencje kluczowe:
- umiejętność pracy w zespole;
- komunikatywność
- szeroka wiedza o ZHP, jego misji i jego działaniach
- prezentowanie wysokiego poziomu kultury osobistej;
Kompetencje dodatkowe, mile widziane:
- umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktów
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych
Możliwość rozwoju i korzyści:
- udział w szkoleniach wewnętrznych
- dofinansowanie do szkoleń
W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do Tomasza Jachimka na adres: tomasz.jachimek@zhp.pl
ZESPÓŁ METODYCZNO-PROGRAMOWY CHORĄGWI ŁÓDZKIEJ ZHP
Chcesz mieć wpływ na program harcerski w naszej chorągwi? Lubisz tworzyć, planować i inspirować innych? Dołącz do nas!
Cel zespołu:
Zespół Metodyczno-Programowy Chorągwi Łódzkiej zajmuje się wspieraniem drużyn i hufców w realizacji programu harcerskiego. Tworzymy propozycje programowe, materiały edukacyjne oraz inicjujemy działania rozwijające metodykę harcerską.
Szefową zespołu jest hm. Agnieszka Durska.
Kogo szukamy?
Poszukujemy członkiń i członków zespołu, którzy chcą współtworzyć i rozwijać program harcerski w Chorągwi Łódzkiej.
Zakres zadań:
- tworzenie i współtworzenie propozycji programowych,
- przygotowywanie i udostępnianie materiałów dla drużyn i hufców,
- bieżący udział w spotkaniach oraz pracach zespołu,
- współpraca z instruktorami z różnych środowisk.
Kluczowe kompetencje:
- posiadanie stopnia instruktorskiego (min. Podharcmistrza),
- wysoka kultura osobista,
- umiejętność pracy zespołowej,
- znajomość misji, metody i struktury ZHP,
- komunikatywność i otwartość na współpracę,
- kreatywność i inicjatywa,
- dobra organizacja pracy.
Mile widziane dodatkowe umiejętności:
- doświadczenie w pracy programowej na poziomie hufca lub chorągwi,
- umiejętność działania pod presją czasu,
- znajomość narzędzi cyfrowych (np. Canva, Miro, pakiet MS Teams),
- zdolności redakcyjne, graficzne lub szkoleniowe.
Co oferujemy?
- realny wpływ na kierunki programowe w Chorągwi Łódzkiej,
- rozwój umiejętności planowania, tworzenia materiałów i pracy projektowej,
- udział w inspirujących działaniach i szkoleniach,
- współpracę w zgranym, zaangażowanym zespole,
- satysfakcję z tworzenia narzędzi wspierających instruktorów w całej chorągwi.
Zainteresowana / Zainteresowany?
Zgłoś się już dziś!
Masz pytania? Skontaktuj się z nami: agnieszka.durska@zhp.net.pl
ZESPÓŁ METODYCZNO-PROGRAMOWY CHORĄGWI ŁÓDZKIEJ ZHP
Łódzka Dba o Zdrowie – to zespół prozdrowotny Chorągwi Łódzkiej, który realizuje cele wynikające z uchwały Zjazdu CHŁ.
Skupiamy pasjonatów zdrowego życia, naszym celem jest wspieranie członków Chorągwi w kształtowaniu zdrowych nawyków – od aktywności fizycznej, przez zdrowe odżywianie, po dbanie o dobrostan psychiczny. Bo w zdrowym ciele – zdrowy duch! 💪
Główne zadania zespołu:
✅ Prowadzenie warsztatów (stacjonarnych i online) z zakresu profilaktyki zdrowia,
✅ Udział w programach edukacyjnych na poziomie chorągwi i hufców,
✅ Tworzenie, konsultowanie i realizowanie konkursów, dotacji, programów,
✅ Promocja zdrowego stylu życia na harcerskich wydarzeniach, a także w Social Mediach (Facebook, Instagram, YT)
Zespół działa pod przewodnictwem hm. Magdaleny Suchan.
👀 Kogo szukamy?
Rekrutujemy członków i współpracowników zespołu #łódzkadbaozdrowie! Jeśli pasjonujesz się zdrowym stylem życia i chcesz włączyć się w działania edukacyjne oraz prozdrowotne w harcerstwie, dołącz do nas!
Możliwe jest elastyczne zaangażowanie, nie wymagamy deklaracji na lata. 😇(możliwość dołączenia na jedną serię kampanii informacyjnej, na czas produkcji jednego minerału wideo).😉
💪Obowiązki:
📝 Tworzenie treści edukacyjnych dotyczących zdrowia (ruch, dieta, wypoczynek, zdrowie psychiczne),
🛠️ Realizacja działań warsztatowych i edukacyjnych,
⌛ Ok. 6h godzin pracy miesięcznie (praca zdalna),
💻 Udział w działaniach terenowych (na zaproszenie), w tym organizowanie zajęć w jednostkach harcerskich.
💪 Kompetencje, których potrzebujemy (nie musisz mieć wszystkich z listy 🤞😇):
🎓 Studenci/absolwenci dietetyki, wychowania fizycznego, psychologii, pedagogiki, promocji zdrowia,
🔍 Zainteresowanie tematyką zdrowia i prozdrowotnego stylu życia,
👥 Doświadczenie w pracy programowej lub szkoleniowej,
💻 Znajomość Office365, Google Drive, social media (Facebook, Instagram).
🎦 Przyda się też pomoc „filmowca- montażysty”, bo na realizację czeka kilka materiałów zachęcających do aktywności sportowej. 🤞
💪 Korzyści:
✔️ Realizacja próby na stopień,
✔️ Cenne doświadczenie zawodowe w obszarze zdrowia i edukacji prozdrowotnej
📩 Zgłoszenia:
Wysyłajcie je na maila: magdalena.suchan@zhp.net.pl do
Podajcie:
👉 Imię i nazwisko,
👉 Doświadczenie instruktorskie,
👉 Informacje o kompetencjach.
❓ Pytania?
Śmiało piszcie do szefowej zespołu!
ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY
Cel działania zespołu:
Celem Zespołu Organizacyjnego jest wspieranie działań chorągwi i hufców poprzez sprawną organizację pracy, prowadzenie dokumentacji, tworzenie poradnictwa oraz wdrażanie i rozwijanie narzędzi do automatyzacji procesów. Dbamy o to, by wszystko działało płynnie – od codziennego funkcjonowania biura po przygotowanie wydarzeń i projektów.
Kogo rekrutujemy?
• Instruktorów, którzy lubią porządkować rzeczywistość i usprawniać działania
• Osoby odpowiedzialne, samodzielne i gotowe do pracy zespołowej
Obowiązki:
• Tworzenie, porządkowanie i aktualizacja dokumentacji (w tym cyfrowej)
• Współtworzenie systemów i procedur usprawniających pracę chorągwi i hufców
• Obsługa narzędzi on-line wspierających komunikację i zarządzanie
Kompetencje kluczowe:
• Dobra organizacja pracy własnej i umiejętność planowania
• Umiejętność sprawnej komunikacji i współpracy w zespole
• Znajomość podstaw pracy biurowej i dokumentacji, w tym dokumentów wewnętrznych ZHP
Kompetencje dodatkowe, mile widziane:
• Znajomość narzędzi do automatyzacji i digitalizacji procesów
• Doświadczenie w pracy projektowej lub administracyjnej
• Umiejętność pracy z danymi, tworzenia prostych raportów i analiz
Możliwość rozwoju i korzyści:
Działając w Zespole Organizacyjnym zyskasz praktyczne doświadczenie w zarządzaniu, administracji i automatyzacji procesów. To okazja do rozwijania kompetencji, które przydadzą się nie tylko w ZHP, ale też w pracy zawodowej. Poznasz inspirujących ludzi, nauczysz się współpracy na różnych szczeblach i zyskasz wpływ na realne działania chorągwi.
W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do:
sekretarza Zespołu Organizacyjnego hm. Krzysztofa Lewandowskiego krzysztof.lewandowski@zhp.net.pl
Czekamy właśnie na Ciebie – dołącz do zespołu, który ogarnia rzeczy niemożliwe!
KOMISJA HISTORYCZNA
Propagowanie i dokumentowanie historii ZHP w szczególności działalności jednostek i instruktorów Chorągwi Łódzkiej.
Komisja podlega pod członkinię komendy ds. organizacyjnych hm. Magdalenę Kołodziejską.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy członków/ współpracowników komisji historycznej.
Obowiązki
Segregowanie i opracowywanie dokumentów historycznych. Skanowanie materiałów archiwalnych i fotografii oraz udostępnianie ich droga elektroniczną. Organizacja imprez promujących historie ZHP.
Kompetencje kluczowe
- znajomość historii Polski oraz ZHP
- posługiwanie się adresem kontaktowym w domenie ZHP
- pozytywna opinia komendanta hufca
Kompetencje dodatkowe
- Znajomość sposobu archiwizacji dokumentów. Obsługa komputera (word, exel).
- Obsługa mediów społecznościowych.
Możliwość rozwoju i korzyści
- Pogłębianie wiedzy historycznej.
- Realizacja zadań na stopnie instruktorskie.
W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do wojciech.kaczmarkiewicz@zhp.net.pl.
Zostaw komentarz
You must be logged in to post a comment.