Chorągiew Łódzka ogłasza rekrutację instruktorów do zespołów chorągwianych. Poszukujemy chętnych, którzy swoją pracą chcą wesprzeć istniejące bądź dopiero powstające zespoły.
- Rekrutacja trwa od 16.01.2023 do 05.02.2023
- Rekrutacja odbywa się w dwóch etapach: zgłoszenia elektroniczne przez formularz oraz rozmowy indywidualne.
- Wymagania wstępne, katalog kompetencji podstawowych i dodatkowych jest tworzony przez odpowiedniego członka komendy i szefa zespołu.
- Rozmowy prowadzone są przez odpowiedniego członka komendy wraz z szefem zespołu lub przez wyznaczonych przez nich członków odpowiedniego zespołu.
- Każde mianowanie musi uzyskać zgodę komendy chorągwi oraz komendanta hufca.
- Do zespołu mogą zostać przyjęte osoby, które nie spełniają wszystkich kompetencji. Warunki wstępne są jednak niezbędne.
- Nie ma obowiązku przyjęcia osób zgłoszonych i spełniających opisane wymagania i kompetencje.
- Opinie właściwego komendanta hufca zostaną zebrane telefonicznie przez członków komendy chorągwi.
- Na każde zgłoszenie odpowie szef zespołu albo członek komendy chorągwi.
Wybierz odpowiednią zakładkę, by zapoznać się z opisami zespołów, do których prowadzony jest teraz nabór.
ZESPÓŁ KOMUNIKACJI I PROMOCJI
Celem działania zespołu komunikacji i promocji chorągwi jest odpowiednie przedstawienie działań wychowawczych naszej organizacji odbiorcom- członkom naszej organizacji, ich rodzicom, instytucjom partnerskim oraz pozostałym- i skuteczne do nich dotarcie zgodnie z założeniami marki ZHP.
Działania zespołu komunikacji i promocji opierać się będą przede wszystkim o działalność w mediach społecznościowych- Facebook, Instagram, LinkedIn. Do zrealizowania powyższych celów poszukujemy osób posiadających doświadczenie w zakresie fotografii, video, grafiki i social media.
Zespół podlegać będzie członkowi komendy ds. wizerunku i współpracy zagranicznej hm. Adam Rakowski.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy członków zespołu komunikacji i promocji.
Obowiązki
Działalność w zespole komunikacji i promocji wiąże się z systematyczną, zaplanowaną lub często też spontaniczną pracą zajmującą ok. 2h tygodniowo. W zależności od pełnionej roli w zespole do obowiązków jego członków należeć będzie: tworzenie relacji do mediów społecznościowych, relacji fotograficznej, materiałów video z wydarzeń chorągwianych, tworzenie regularnych wpisów w mediach społecznościowych, tworzenie grafik i szablonów dla zespołów chorągwianych, wsparcie i opieka nad zespołami chorągwianymi w zakresie promocji ich działalności.
Kompetencje kluczowe
- Posiadanie (razem lub wymiennie) stopnia instruktorskiego i/lub I stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji lub kompetencje odpowiadające I stopniowi tego miana.
- Zainteresowanie tematami takimi jak np.: promocja, komunikacja, grafika, film, strategia komunikacji, PR, marketing, social media, technologia, nowe media, biznes, reklama.
- Bycie specjalistą lub pracowanie nad swoimi umiejętnościami w wybranej dziedzinie.
- Wykazywanie się rolą mentora, merytorycznego wsparcia i źródła wiedzy w obszarze wybranej specjalizacji.
- Doświadczenie w pracy w obszarze promocji co najmniej na poziomie hufca.
Kompetencje dodatkowe
- Bycie osobą komunikatywną, otwartą na rozwój, konstruktywną krytykę i pozytywną.
- Znajomość Identyfikacji Wizualnej ZHP.
- Znajomość programów do (w zależności od profilu działania) grafiki komputerowej, obróbki zdjęć, montażu video, streamingu live.
- Umiejętność pracy w systemie Office365, szczególnie w aplikacjach: Outlook, OneDrive, Teams.
Możliwość rozwoju i korzyści
Chorągwiany zespół to najlepsze miejsce do podzielenia się swoja wiedzą i doświadczeniem z innymi, daje on również możliwość zdobycia nowych doświadczeń w promowaniu wydarzeń wojewódzkich, działania we współpracy z komendą chorągwi, poznania i współpracy z nowymi ludźmi z innych środowisk harcerskich i dobrej zabawy, dzięki możliwości zobaczenia wydarzenia z perspektywy wszystkich pionów metodycznych. Działanie w zespole daje również możliwość uczestniczenia w życiu instruktorskim chorągwi, poprzez m. in. uczestniczenie w spotkaniach i wyjazdach Złotego Kręgu i w Seminarium Programowo-Kształceniowym w Załęczu Wielkim.
W zespole umożliwimy Ci poszerzenie swojej dotychczasowej wiedzy, damy Ci możliwość zdobycia nowych umiejętności z zakresu innego niż Twoja dotychczasowa działalność i damy możliwość na dofinansowanie szkoleń z zakresu różnych dziedzin działania zespołu.
Zespół to przede wszystkim ludzie, którzy go tworzą, dlatego też jakość jego działania będzie zależała również od tego, z czym do nas przyjdziecie. W związku z tym czekamy na Wasze pomysły!
W razie wątpliwości lub pytań śmiało pisz adam.rakowski@zhp.net.pl
ZESPÓŁ PRASOWY
Zespół prasowy zajmuje się reprezentowaniem działań Chorągwi Łódzkiej ZHP i jego głównym celem jest rzetelne przekazywanie informacji na temat działalności naszej organizacji do wewnątrz- członków organizacji, jak i również do zewnątrz: odpowiednich instytucji, mediów czy partnerów.
Szefową zespołu będzie phm. Dagmara Mrzewa (Hufiec Łódź-Górna)- rzeczniczka prasowa chorągwi. Zespół podlega członkowi komendy chorągwi ds. wizerunku i współpracy zagranicznej hm. Adamowi Rakowskiemu.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy członków zespołu prasowego.
Obowiązki
- Tworzenie oraz rozpowszechnianie komunikatów prasowych.
- Tworzenie treści na stronę internetową.
- Utrzymywanie kontaktu z mediami/prasą/ partnerami.
- Pozyskiwanie nowych kontaktów medialnych.
- Uczestniczenie oraz reprezentowanie działań chorągwianych podczas audycji, wywiadów, konferencji prasowych, podczas ważnych wydarzeń chorągwianych np. przy promocji Betlejemskiego Światła Pokoju czy Święta Chorągwi Łódzkiej.
- Pomoc w organizacji konferencji prasowych.
- Pomoc w wydawaniu oświadczeń, informowanie opinii publicznej o istotnych działaniach naszej organizacji.
- Monitoring prasy/mediów, które poruszają działania chorągwi łódzkiej.
- Koordynacja działań komunikacyjnych w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej.
- Dbałość i spójność działań wraz ze współpracą z Zespołem Komunikacji i Promocji.
Kompetencje kluczowe
- Posiadanie stopnia instruktorskiego.
- W zależności od pola działania w zespole poszukujemy pomocy w zakresie: tworzenia treści (tzw. copywriting), śledzenia mediów, reprezentowania działań chorągwi.
- Mile widzianą cechą będzie komunikatywność, znajomość zasad etykiety harcerskiej, otwartość na kontakt z mediami oraz umiejętność wykonywania pracy zadaniowej.
Kompetencje dodatkowe
- Otwartość na ludzi i otoczenie, wysoka kultura osobista, umiejętność prowadzenia wystąpień publicznych oraz kreatywność.
Możliwość rozwoju i korzyści
Praca w zespole prasowym to ciekawa, pozbawiona monotonności profesja z pogranicza public relations i dziennikarstwa.
Chorągwiany zespół to wspaniałe miejsce do zdobycia doświadczenia oraz podzielenia się swoimi kompetencjami. Niezwykle ważnym elementem w zakresie naszej współpracy to wspólne spotkania oraz planowanie przyszłych zadań tak, by każdy członek mógł czuć się w nim zaopiekowany.
Bycie w zespole daje możliwość współpracy z mediami oraz prasą z naszego województwa. Jednak najważniejszą rzeczą jest możliwość uczestnictwa w wydarzeniach harcerskich, wymiana doświadczeń, współpracy z innymi instruktorami naszej chorągwi, spotkaniach złotego kręgu czy uczestnictwie w seminarium programowo-kształceniowym oraz dofinansowanych szkoleniach.
W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do szefowej zespołu na adres: dagmara.mrzewa@zhp.net.pl
ZESPÓŁ ZAGRANICZNY
Celem działania Zespołu Zagranicznego Chorągwi jest propagowanie działalności międzynarodowej jako elementu pracy programowej na każdym szczeblu naszej organizacji.
Praca Zespołu opierać się będzie o szerzenie dostępności instrumentów do podejmowania współpracy międzynarodowej zarówno w formie wyjazdowej, jak i stacjonarnej.
W tym celu Zespół będzie angażował się w prowadzenie zajęć na kursach instruktorskich w obszarze zagranicy, publikował materiały dotyczące organizacji wymiany ze skautami (zarówno od strony programowej, jak i prawnej), a także wspierał działania lokalne, jak np. realizację Odznaki Skautów Świata, czy też realizowanie propozycji programowych WAGGGS.
Do zrealizowania powyższych celów poszukujemy osób, które mają doświadczenie w organizacji lub udziale w wydarzeniach międzynarodowych, władają co najmniej jednym językiem obcym w stopniu komunikatywnym lub podejmowały wymianę ze skautami.
Szefową zespołu jest phm. Maria Rerych (Hufiec Łódź-Górna)- pełnomocniczka komendantki chorągwi ds. zagranicznych. Zespół podlega członkowi komendy chorągwi ds. wizerunku i współpracy zagranicznej hm. Adamowi Rakowskiemu.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy członków zespołu zagranicznego.
Obowiązki
Działalność w zespole zagranicznym nie wymaga ani dużej dyspozycyjności czasowej, ani nawet mieszkania w Łodzi. Praca ta zawęża się do realizacji wcześniej zaplanowanych działań, takich jak przeprowadzenie zajęć na kursie instruktorskim, przeprowadzenie warsztatów, tworzenie materiałów ułatwiających podejmowanie współpracy zagranicznej, czy też spotkania z drużynowymi propagujące działania programowe w ww. obszarze. Od potencjalnych członków oczekujemy również spontaniczności, aby realizować bardziej szalone pomysły z krótkim deadlinem.
Kompetencje kluczowe
- Posiadanie stopnia instruktorskiego.
- Zainteresowanie tematem współprac zagranicznych, skautowych wydarzeń międzynarodowych, sposobami realizacji obszaru zagranicy w bieżącej pracy programowej.
- Władanie co najmniej jednym językiem obcym w stopniu komunikatywnym.
- Wiedza dotycząca miejsca ZHP w międzynarodowych strukturach skautowych.
- Doświadczenie w szeroko pojętym obszarze zagranicznym co najmniej jako uczestnik.
Kompetencje dodatkowe
- Bycie osobą gotową do podejmowania nowych wyzwań, otwartą na inne kultury i nowe doświadczenia.
- Doświadczenie w szeroko pojętym obszarze zagranicznym jako organizator/inicjator.
Możliwości rozwoju i korzyści
Członkostwo w Zespole Zagranicznym to niepowtarzalna okazja do realizowania jednej z cech metody harcerskiej- wzajemności oddziaływań. Jest to miejsce, w którym można zarówno dawać od siebie i dzielić się swym dotychczasowym doświadczeniem, jak i zdobywać nowe- inspirować się, kształcić i doskonalić umiejętności na wielu polach, np. organizacyjnym, czy też językowym. Bycie członkiem umożliwia powzięcie aktywnego udziału w wydarzeniach skierowanych do instruktorów chorągwianych, jak wyjazdy i spotkania Złotego Kręgu, a co za tym idzie- szerokie perspektywy rozwoju, nowe znajomości i, co najważniejsze, niezapomniane wspomnienia na lata!
Działalność na tym szczeblu zapewnia kompleksowe wsparcie obecnej pełnomocniczki ds. zagranicznych, poprzedniego pełnomocnika, jak i komendy chorągwi.
W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do szefa zespołu na adres: maria.rerych@zhp.net.pl
ZESPÓŁ DS. ROZWOJU SPECJALNOŚCI
Celem działania zespołu jest promowanie i wdrożenie pracy ze specjalnościami harcerskimi, które są sposobem realizacji programu harcerskiego poprzez wzbogacenie go o treści charakterystyczne dla danego rodzaju aktywności.
Zespół podlega członkowi komendy chorągwi ds. projektów i rozwoju specjalności phm. Karolinie Kubis.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy członków zespołu ds. rozwoju specjalności
Obowiązki
- przygotowanie programu wychowania specjalnościowego;
- weryfikacja pracy jednostek specjalnościowych (gromad, drużyn, kręgów, klubów);
- wsparcie działań programowo-metodycznych w zakresie specjalnościowym;
- popularyzacja specjalności w podstawowych jednostkach organizacyjnych;
- organizacja szkoleń z zakresu specjalności;
- poszukiwanie partnerów zewnętrznych z zakresu pracy ze specjalnościami;
Kompetencje kluczowe
- prezentowanie wysokiego poziomu kultury osobistej;
- umiejętność pracy w zespole;
- wiedza w zakresie zasad przyznawania mian specjalnościowych;
- praktyczna znajomość konkretnej specjalności;
- praktyczna znajomość metody harcerskiej;
Kompetencje dodatkowe
- uprawnienia specjalnościowe państwowe;
Możliwość rozwoju i korzyści
- dofinansowanie do szkoleń specjalnościowych;
W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do członkini komendy ds. projektów i rozwoju specjalności na adres: karolina.kubis@zhp.net.pl .
ZESPÓŁ KWATERMISTRZOWSKI
Celem działania zespołu jest stworzenie przestrzeni dla osób zainteresowanych sprawami związanymi z logistyką, zarządzaniem sprzętem, zarządzaniem obiektami, majsterką i wdrażanie tej wiedzy w bieżącą pracę Chorągwi Łódzkiej.
Zespół podlega członkowi komendy chorągwi ds. majątku i spraw kwatermistrzowskich phm. Krzysztofowi Bajowi.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy członków zespołu kwatermistrzowskiego
Obowiązki
- reprezentowanie zespołu;
- udział w spotkaniach zespołu;
- organizowanie zajęć na poziomie chorągwi i hufca;
- pomoc logistyczna przy organizowaniu zadań przez inne zespoły.
Kompetencje kluczowe
- posiadanie stopnia podharcmistrzyni/podharcmistrza lub/i Miano Kadry Wspierającej;
- doświadczenie w dziedzinie kwatermistrzowskiej.
Kompetencje dodatkowe
- prawo jazdy kat. B;
- doświadczenie w sprawach BHP i p-poż;
- umiejętność zarządzania obiektami;
- uprawnienia do użytkowania urządzeń (pilarki, wózki widłowe itp.);
- inne uprawnienia pomagające w pracy w Zespole (kierowanie ruchem, elektryczne, gazowe, budowlane itp.);
- doświadczenie w przekazywaniu swojej wiedzy.
Możliwość rozwoju i korzyści
- poszerzenie swoich kompetencji.
- dofinansowanie do kursów, szkoleń, warsztatów.
W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do członka komendy ds. majątku i spraw kwatermistrzowskich na adres: kwatermistrz@lodzka.zhp.pl .
ZESPÓŁ FUNDRAISINGOWY
Celem zespołu fundraisingowego jest wspólna praca grupy ludzi, aby zebrać fundusze na konkretne działania naszego stowarzyszenia. Zespół wspólnie będzie wyznaczał sobie cele przy współpracy z członkami komendy, a następnie przygotowują kampanię, która do tego celu będzie nas doprowadzać.
Zespół podlega członkini komendy chorągwi ds. projektów i rozwoju specjalności phm. Karolinie Kubis i skarbniczce chorągwi hm. Oliwii Kruczkowskiej.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy członków zespołu fundraisingowego.
Obowiązki
- Tworzenie, rozwój oraz wprowadzenie w życie strategii fundraisingowych;
- Poszukiwanie potencjalnych darczyńców indywidualnych i biznesowych poprzez kampanie fundraisingowych;
- Budowanie relacji z darczyńcami;
- Systematyczna i efektywna praca w zespole.
Kompetencje kluczowe
- Otwartość na kontakty i budowanie relacji;
- Umiejętność prowadzenia negocjacji oraz argumentacji;
- Bardzo dobra organizacja pracy oraz samodzielność;
- Umiejętność redagowania tekstów;
- Kreatywność.
Kompetencje dodatkowe
- Dobra znajomość programów komputerowych w tym graficznych i obsługi komputera;
- Doświadczenie w pozyskiwaniu środków.
Możliwość rozwoju i korzyści
- Satysfakcję ze współtworzenia wizerunku ZHP Chorągwi Łódzkiej;
- Możliwość pozyskania doświadczenia w pozyskiwaniu środków;
- Możliwość dofinansowania do szkoleń;
- Dostęp do bezpłatnych szkoleń;
- Pracę pełną wyzwań w dynamicznym zespole.
W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do członkini komendy chorągwi ds. projektów i rozwoju specjalności karolina.kubis@zhp.net.pl i skarbniczki chorągwi skarbnik@lodzka.zhp.pl.
ZESPÓŁ #ŁÓDZKADBAOZDROWIE
Zespół prozdrowotny chorągwi – skupia w swoich działaniach pasjonatów zdrowego życia – higiena żywienia, ruchu oraz mądrego wypoczynku to nasze ulubione tematy. Psychologowie, trenerzy oraz dietetycy, ale też osoby bez skończonych kursów czy studiów w tym zakresie, za to mocno zaangażowane w tę tematykę bardzo nam się przydadzą. Nie tylko do pracy ale i do wymiany doświadczeń, bowiem tematyka jest obszerna i dynamicznie się zmienia.
Celem zespołu jest zmiana nawyków dotyczących zdrowia (ruch, dieta, wypoczynek, dobrostan) wśród członków chorągwi, co chcemy realizować przez szereg działań:
- współtworzenie grupy na FB HARCUJ ZDROWO oraz YT HZ – inspiracje dotyczące aktywności fizycznej, odżywania i szeroko rozumianego zdrowia psychicznego.
- na fanpage’u Chorągwi Łódzkiej znajdziecie post, który zachęci Was do indywidualnej pracy nad sobą oraz realizowania działań prozdrowotnych w codziennej pracy jednostek harcerskich (na zbiórkach, biwakach, rajdach czy obozach).
- bezpośrednie spotkania, szkolenia, warsztaty czy inne działania w środowiskach, które zgłoszą zapotrzebowanie
- konsultacje pomysłów/ dotacji, programów w zakresie zdrowego trybu życia.
- W związku ze zmianą SIM na pewno kluczowe będzie przepracowanie stopni i sprawności dla wszystkich pionów metodycznych, konspektów i scenariuszy zajęć z zakresu zdrowego stylu życia.
Zespół podlega członkini komendy chorągwi ds. programu hm. Karolinie Jaworskiej.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy członków/ współpracowników zespołu #łódzkadbaozdrowie.
Obowiązki
- Praca w podzespole wybranym zgodnie z osobistymi kompetencjami kandydata.
- Przygotowywanie treści na SM (teksty, propozycje grafik, ew. filmy).
- Wyszukiwanie treści dot. działań prozdrowotnych na innych kanałach (ZHP).
- Działania w terenie (niekoniecznie każdy to będzie musiał robić) – udział w wydarzeniach programowych ChŁ oraz przygotowywanie zajęć w jednostkach terenowych ChŁ (na zaproszenie).
- Samodzielne pilnowanie zadań zaplanowanych i zleconych w ramach wybranego obszaru pracy.
- Obłożenie pracą:- szacowane na min. 8h miesięcznie (praca zdalna)+ ewentualnie wyjazdy na wyżej wymienione działania programowe
Kompetencje kluczowe
- osobiste zainteresowanie tematami prozdrowotnymi, świadomość wagi tego problemu w wychowaniu dzieci i młodzieży;
- wiedza z zakresu obszaru (min 1 z 3): rekreacja ruchowa, zdrowe odżywianie, psychologia, promocja zdrowia, tworzenie programów psychoedukacyjnych i/lub profilaktycznych;
- doświadczenie z pracy w danym obszarze, niekoniecznie w harcerstwie;
- podstawowe doświadczenia w pracy w obszarze program lub kształcenie;
- samoorganizacja, samodyscyplina w działaniach których się kandydat podejmie, umiejętność pracy w zespole zdalnym;
- posiadanie min. otwartej próby podharcmistrzowskiej, ew. planowane wkrótce otwarcie;
- posługiwanie się adresem kontaktowym w domenie ZHP;
- pozytywna opinia komendanta hufca.
LUB
- specjalista w dziedzinie: dietetyk, trener/instruktor rekreacji sportowej, psycholog, pedagog
Kompetencje dodatkowe
- Kompetencje dodatkowe/uprawnienia specjalistyczne;
- szkoła/studia na kierunku: dietetyk, trener/instruktor rekreacji sportowej, psycholog, pedagog;
- umiejętność pracy w systemie Office365, szczególnie w aplikacjach: Outlook, OneDrive, ale także Google Drive, Facebook, Instagram;
- Dodatkowym atutem będzie doświadczenie oraz znajomość podstawowych zasad budowania komunikatu w mediach społecznościowych, umiejętność konstruowania dłuższych wypowiedzi i artykułów, lekkie pióro, otwartość na działania wyjazdowe.
Możliwość rozwoju i korzyści
Poprzez działanie w zespole możesz zrealizować próbę, zrealizować się instruktorsko – poprzez dzielenie się wiedzą. Możesz wykorzystać kompetencje zawodowe w sposób niestandardowy. Jeśli zdrowy tryb życia jest dla Ciebie naturalną codziennością, pasją, to może być okazja aby nauczyć innych jak dbać o siebie. Satysfakcja ze zmieniających się nawyków (na lepsze) w otoczeniu gwarantowana.
Jeśli nie działasz czynnie/nie masz swojego pola służby – to jest zespól który pomoże Ci odnaleźć „swoje miejsce”.
W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do magdalena.suchan@zhp.net.pl.
KOMISJA HISTORYCZNA
Propagowanie i dokumentowanie historii ZHP w szczególności działalności jednostek i instruktorów Chorągwi Łódzkiej.
Komisja podlega pod członkinię komendy ds. organizacyjnych hm. Magdalenę Kołodziejską.
Kogo rekrutujemy?
Rekrutujemy członków/ współpracowników komisji historycznej.
Obowiązki
Segregowanie i opracowywanie dokumentów historycznych. Skanowanie materiałów archiwalnych i fotografii oraz udostępnianie ich droga elektroniczną. Organizacja imprez promujących historie ZHP.
Kompetencje kluczowe
- znajomość historii Polski oraz ZHP
- posługiwanie się adresem kontaktowym w domenie ZHP
- pozytywna opinia komendanta hufca
Kompetencje dodatkowe
- Znajomość sposobu archiwizacji dokumentów. Obsługa komputera (word, exel).
- Obsługa mediów społecznościowych.
Możliwość rozwoju i korzyści
- Pogłębianie wiedzy historycznej.
- Realizacja zadań na stopnie instruktorskie.
W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do wojciech.kaczmarkiewicz@zhp.net.pl.