26 Opoczyńska Drużyna Harcerzy Starszych „Impessa” im. gen. Roberta Baden-PowellaCałą drużyną omówili 3 główne problemy ich miasta oraz możliwe sposoby zapobiegania im. Wspólnie uznali iż pierwszym, niezwykle istotnym problemem jest smog, który daje się we znaki zwłaszcza w okresie zimowym. W celu zniwelowania go harcerze proponowali lokalnej społeczności  założenie filtra na komin, zmianę opału czy przerzucenie się na rower czy komunikację miejską.  W celu budowania pozytywnych nawyków ekologicznych po każdej zbiórce sprzątają teren z otaczającego ich środowiska działania. 
 
7 ŁDS Flamare W ramach światozmieniania członkowie drużyny skupili się przede wszystkim na zmianie nawyków na te dobre dla naszej planety. Zachęcali bliskich do kupowania produktów z bambusa, do używania wielorazowych toreb, dając przy okazji dobry przykład. Jeden z zastępów tworzył torby wielorazowe i rozdawał rodzinie i najbliższym sąsiadom. Hasłem, które towarzyszyło ich działaniom było ”naprawiaj, nie wyrzucaj!”. Drużyna zaangażowała się również w sadzenie roślin. 
 
Zgierska Gromada Zuchowa ”Tęczowe Uśmiechy”Zuchy podjęły dyskusję na temat problemów które dostrzegają. Wspólnie stworzyły mapę myśli oraz napisali list do Anny i Andre, którzy są prekursorami światozmieniania! Zorganizowały również akcję ”weź 5”. Nawiązywała ona do stałej tradycji, która wcześniej oznaczała zebranie 5 śmieci po zbiórce. Zuchy zmieniły tę zasadę na 5 worków, dając dorosłym wspaniały przykład. Grunwaldzka Gromada Zuchowa Śmiali Wszędobylscy
Gromada po zapoznaniu się z ideą Światozmieniaczy wyruszyła na zwiad, aby zorientować się jak możemy pomóc swojej okolicy.
Postanowili zacząć od razu i posprzątać teren prowadzący do lasu.
Podczas zbiórki mieli okazję poznać nowe zdrowe przepisy oraz wspólnie przygotowali zdrowe przekąski. Opracowane inspiracje pomogły im zmienić swoje nawyki domowe.
W celu poprawy tężyzny fizycznej zuchy wspólnie opracowały swój taniec, którego zamierzają nauczyć rodziców podczas wspólnego ogniska.
 Zwrócili również uwagę na bardzo małą ilość kwiatów, które mogłyby pomóc w przetrwaniu gatunków pszczół. W związku z tym w swoich działaniach zaplanowali w przyszłości założenie ogródka kwiatowego przy szkole.