Chorągiew Łódzka ogłasza rekrutację do zespołów chorągwianych. Poszukujemy chętnych, którzy swoją pracą chcą wesprzeć nasze zespoły.

  1. Zgłoszenia do zespołów trwają od 26.05.2025 do 6.06.2025 do godz. 21:00
  2. Rekrutacja odbywa się w dwóch etapach: zgłoszenia elektroniczne  przez formularz oraz rozmowy indywidualne.
  3. Wymagania wstępne, katalog kompetencji podstawowych i dodatkowych jest tworzony przez odpowiedniego członka komendy i szefa zespołu.
  4. Rozmowy prowadzone są przez odpowiedniego członka komendy wraz z szefem zespołu lub przez wyznaczonych przez nich członków odpowiedniego zespołu.
  5. Każde mianowanie musi uzyskać zgodę komendy chorągwi oraz komendanta hufca.
  6. Do zespołu mogą zostać przyjęte osoby, które nie spełniają wszystkich kompetencji. Warunki wstępne są jednak niezbędne.
  7. Nie ma obowiązku przyjęcia osób zgłoszonych i spełniających opisane wymagania i kompetencje.
  8. Opinie właściwego komendanta hufca zostaną zebrane telefonicznie przez członków komendy chorągwi.
  9. Na każde zgłoszenie odpowie szef zespołu albo członek komendy chorągwi.

Wybierz odpowiednią zakładkę, by zapoznać się z opisami zespołów, do których prowadzony jest teraz nabór.

ZESPÓŁ KOMUNIKACJI I PROMOCJI 

Celem działania zespołu komunikacji i promocji chorągwi jest odpowiednie przedstawienie działań wychowawczych naszej organizacji odbiorcom- członkom naszej organizacji, ich rodzicom, instytucjom partnerskim oraz pozostałym- i skuteczne do nich dotarcie zgodnie z założeniami marki ZHP. 

Działania zespołu komunikacji i promocji opierać się będą przede wszystkim o działalność w mediach społecznościowych- Facebook, Instagram, LinkedIn. Do zrealizowania powyższych celów poszukujemy osób posiadających doświadczenie w zakresie fotografii, video, grafiki i social media. 

Szefem zespołu jest phm. Piotr Spanialski.  

Zespół podlegać będzie członkowi komendy ds. wizerunku i współpracy zagranicznej hm. Adam Rakowski. 

Kogo rekrutujemy? 

Rekrutujemy członków zespołu komunikacji i promocji. W szczególności poszukujemy osób znających się na grafice komputerowej, social media, fotografii i video.  

Obowiązki  

Działalność w zespole komunikacji i promocji wiąże się z systematyczną, zaplanowaną lub często też spontaniczną pracą zajmującą ok. 2h tygodniowo.  W zależności od pełnionej roli w zespole do obowiązków jego członków należeć będzie: tworzenie relacji do mediów społecznościowych, relacji fotograficznej, materiałów video z wydarzeń chorągwianych, tworzenie regularnych wpisów w mediach społecznościowych, tworzenie grafik i szablonów dla zespołów chorągwianych, wsparcie i opieka nad zespołami chorągwianymi w zakresie promocji ich działalności.  

Kompetencje kluczowe 

  • Posiadanie (razem lub wymiennie) stopnia instruktorskiego i/lub I stopień Miana Kadry Wspierającej w obszarze komunikacji i promocji lub kompetencje odpowiadające I stopniowi tego miana. 
  • Zainteresowanie tematami takimi jak np.: promocja, komunikacja, grafika, film, strategia komunikacji, PR, marketing, social media, technologia, nowe media, biznes, reklama.   
  • Bycie specjalistą lub pracowanie nad swoimi umiejętnościami w wybranej dziedzinie.  
  • Wykazywanie się rolą mentora, merytorycznego wsparcia i źródła wiedzy w obszarze wybranej specjalizacji.   
  • Doświadczenie w pracy w obszarze promocji co najmniej na poziomie hufca.   

Kompetencje dodatkowe 

  • Bycie osobą komunikatywną, otwartą na rozwój, konstruktywną krytykę i pozytywną.  
  • Znajomość Identyfikacji Wizualnej ZHP.  
  • Znajomość programów do (w zależności od profilu działania) grafiki komputerowej, obróbki zdjęć, montażu video, streamingu live.  
  • Umiejętność pracy w systemie Office365, szczególnie w aplikacjach: Outlook, OneDrive, Teams.  

Możliwość rozwoju i korzyści  

Chorągwiany zespół to najlepsze miejsce do podzielenia się swoja wiedzą i doświadczeniem z innymi, daje on również możliwość zdobycia nowych doświadczeń w promowaniu wydarzeń wojewódzkich, działania we współpracy z komendą chorągwi, poznania i współpracy z nowymi ludźmi z innych środowisk harcerskich i dobrej zabawy, dzięki możliwości zobaczenia wydarzenia z perspektywy wszystkich pionów metodycznych. Działanie w zespole daje również możliwość uczestniczenia w życiu instruktorskim chorągwi, poprzez m. in. uczestniczenie w spotkaniach i wyjazdach Złotego Kręgu i w Seminarium Programowo-Kształceniowym w Załęczu Wielkim.     

W zespole umożliwimy Ci poszerzenie swojej dotychczasowej wiedzy, damy Ci możliwość zdobycia nowych umiejętności z zakresu innego niż Twoja dotychczasowa działalność i damy możliwość na dofinansowanie szkoleń z zakresu różnych dziedzin działania zespołu.   

Zespół to przede wszystkim ludzie, którzy go tworzą, dlatego też jakość jego działania będzie zależała również od tego, z czym do nas przyjdziecie. W związku z tym czekamy na Wasze pomysły!   

W razie wątpliwości lub pytań śmiało pisz piotr.spanialski@zhp.net.pl lub adam.rakowski@zhp.net.pl 

ESPÓŁ DS. ROZWOJU SPECJALNOŚCI 

Celem działania zespołu jest promowanie i wsparcie specjalności harcerskich, które funkcjonują w hufcach i drużynach Chorągwi Łódzkiej ZHP. Zespół będzie podlegać zastępcy komendantki chorągwi ds. pracy z kadrą hm. Łukaszowi Woźniakowi. 

Kogo rekrutujemy? 

  • szefa zespołu ds. rozwoju specjalności; 
  • członków zespołu ds. rozwoju specjalności. 

Obowiązki: 

  • przygotowanie programu wychowania specjalnościowego; 
  • weryfikacja pracy jednostek specjalnościowych (gromad, drużyn, kręgów, klubów); 
  • wsparcie działań programowo-metodycznych w zakresie specjalnościowym; 
  • popularyzacja specjalności w podstawowych jednostkach organizacyjnych;   
  • organizacja szkoleń z zakresu specjalności; 
  • poszukiwanie partnerów zewnętrznych z zakresu pracy ze specjalnościami. 

 

Kompetencje kluczowe 

  • prezentowanie wysokiego poziomu kultury osobistej;  
  • umiejętność pracy w zespole;  
  • wiedza w zakresie zasad przyznawania mian specjalnościowych; 
  • praktyczna znajomość konkretnej specjalności;   
  • praktyczna znajomość metody harcerskiej.
     

Kompetencje dodatkowe 

  • uprawnienia specjalnościowe państwowe. 

 

Możliwość rozwoju i korzyści 

  • dofinansowanie do szkoleń specjalnościowych. 

 

W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do hm. Łukasz Woźniaka na adres: lukasz.wozniak@zhp.net.pl 

ZESPÓŁ ZAGRANICZNY 

Celem działania Zespołu Zagranicznego Chorągwi jest propagowanie działalności międzynarodowej jako elementu pracy programowej na każdym szczeblu naszej organizacji.  
Praca Zespołu opierać się będzie o szerzenie dostępności instrumentów do podejmowania współpracy międzynarodowej zarówno w formie wyjazdowej, jak i stacjonarnej.  
W tym celu Zespół będzie angażował się w prowadzenie zajęć na kursach instruktorskich w obszarze zagranicy, publikował materiały dotyczące organizacji wymiany ze skautami (zarówno od strony programowej, jak i prawnej), a także wspierał działania lokalne, jak np. realizację Odznaki Skautów Świata, czy też realizowanie propozycji programowych WAGGGS.  
Do zrealizowania powyższych celów poszukujemy osób, które mają doświadczenie w organizacji lub udziale w wydarzeniach międzynarodowych, władają co najmniej jednym językiem obcym w stopniu komunikatywnym lub podejmowały wymianę ze skautami.  

Szefową zespołu jest phm. Maria Rerych (Hufiec Łódź-Górna)- pełnomocniczka komendantki chorągwi ds. zagranicznych. Zespół podlega członkowi komendy chorągwi ds. wizerunku i współpracy zagranicznej hm. Adamowi Rakowskiemu. 

Kogo rekrutujemy? 

Rekrutujemy członków zespołu zagranicznego. 

Obowiązki 

Działalność w zespole zagranicznym nie wymaga ani dużej dyspozycyjności czasowej, ani nawet mieszkania w Łodzi. Praca ta zawęża się do realizacji wcześniej zaplanowanych działań, takich jak przeprowadzenie zajęć na kursie instruktorskim, przeprowadzenie warsztatów, tworzenie materiałów ułatwiających podejmowanie współpracy zagranicznej, czy też spotkania z drużynowymi propagujące działania programowe w ww. obszarze. Od potencjalnych członków oczekujemy również spontaniczności, aby realizować bardziej szalone pomysły z krótkim deadlinem.   

Kompetencje kluczowe 

  • Posiadanie stopnia instruktorskiego.  
  • Zainteresowanie tematem współprac zagranicznych, skautowych wydarzeń międzynarodowych, sposobami realizacji obszaru zagranicy w bieżącej pracy programowej.  
  • Władanie co najmniej jednym językiem obcym w stopniu komunikatywnym.  
  • Wiedza dotycząca miejsca ZHP w międzynarodowych strukturach skautowych.  
  • Doświadczenie w szeroko pojętym obszarze zagranicznym co najmniej jako uczestnik.  

Kompetencje dodatkowe 

  • Bycie osobą gotową do podejmowania nowych wyzwań, otwartą na inne kultury i nowe doświadczenia. 
  • Doświadczenie w szeroko pojętym obszarze zagranicznym jako organizator/inicjator.  

Możliwości rozwoju i korzyści  

Członkostwo w Zespole Zagranicznym to niepowtarzalna okazja do realizowania jednej z cech metody harcerskiej- wzajemności oddziaływań. Jest to miejsce, w którym można zarówno dawać od siebie i dzielić się swym dotychczasowym doświadczeniem, jak i zdobywać nowe- inspirować się, kształcić i doskonalić umiejętności na wielu polach, np. organizacyjnym, czy też językowym. Bycie członkiem umożliwia powzięcie aktywnego udziału w wydarzeniach skierowanych do instruktorów chorągwianych, jak wyjazdy i spotkania Złotego Kręgu, a co za tym idzie- szerokie perspektywy rozwoju, nowe znajomości i, co najważniejsze, niezapomniane wspomnienia na lata! 
Działalność na tym szczeblu zapewnia kompleksowe wsparcie obecnej pełnomocniczki ds. zagranicznych, poprzedniego pełnomocnika, jak i komendy chorągwi.   

W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do szefa zespołu na adres: maria.rerych@zhp.net.pl  

ZESPÓŁ DS. PARTNERSTW 

Celem działania zespołu jest wypracowanie modelu pracy z partnerami chorągwi, nawiązywanie relacji z nowymi partnerami oraz dbanie o te już nawiązane. Zespół to zupełna nowość w naszej strukturze, także z pewnością praca w tym zespole będzie twórcza i pełna wyzwań. Zespół podlegać będzie zastępcy komendantki chorągwi ds. partnerstw hm. Tomaszowi Jachimkowi. 

Kogo rekrutujemy? 

  • członków zespołu ds. partnerstw 

Obowiązki: 

  • poszukiwanie i klasyfikacja potencjalnych partnerów ChŁ 
  • kontakt i zarządzanie relacjami z potencjalnymi partnerami 
  • aktywny udział w budowaniu nowego obszaru działalności ChŁ 
  • bieżący udział w pracach i spotkaniach zespołu
     

Kompetencje kluczowe: 

  • umiejętność pracy w zespole;  
  • komunikatywność 
  • szeroka wiedza o ZHP, jego misji i jego działaniach 
  • prezentowanie wysokiego poziomu kultury osobistej; 

 

Kompetencje dodatkowe, mile widziane: 

  • umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktów  
  • umiejętność działania w sytuacjach stresowych 

 

Możliwość rozwoju i korzyści: 

  • udział w szkoleniach wewnętrznych 
  • dofinansowanie do szkoleń 

 

W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do Tomasza Jachimka na adres: tomasz.jachimek@zhp.pl 

ZESPÓŁ METODYCZNO-PROGRAMOWY CHORĄGWI ŁÓDZKIEJ ZHP 

Chcesz mieć wpływ na program harcerski w naszej chorągwi? Lubisz tworzyć, planować i inspirować innych? Dołącz do nas! 

Cel zespołu:
Zespół Metodyczno-Programowy Chorągwi Łódzkiej zajmuje się wspieraniem drużyn i hufców w realizacji programu harcerskiego. Tworzymy propozycje programowe, materiały edukacyjne oraz inicjujemy działania rozwijające metodykę harcerską. 

Szefową zespołu jest hm. Agnieszka Durska.  

  

Kogo szukamy? 

Poszukujemy członkiń i członków zespołu, którzy chcą współtworzyć i rozwijać program harcerski w Chorągwi Łódzkiej. 

  

Zakres zadań: 

  • tworzenie i współtworzenie propozycji programowych, 
  • przygotowywanie i udostępnianie materiałów dla drużyn i hufców, 
  • bieżący udział w spotkaniach oraz pracach zespołu, 
  • współpraca z instruktorami z różnych środowisk. 

  

Kluczowe kompetencje: 

  • posiadanie stopnia instruktorskiego (min. Podharcmistrza), 
  • wysoka kultura osobista, 
  • umiejętność pracy zespołowej, 
  • znajomość misji, metody i struktury ZHP, 
  • komunikatywność i otwartość na współpracę, 
  • kreatywność i inicjatywa, 
  • dobra organizacja pracy. 

  

Mile widziane dodatkowe umiejętności: 

  • doświadczenie w pracy programowej na poziomie hufca lub chorągwi, 
  • umiejętność działania pod presją czasu, 
  • znajomość narzędzi cyfrowych (np. Canva, Miro, pakiet MS Teams), 
  • zdolności redakcyjne, graficzne lub szkoleniowe. 

  

Co oferujemy? 

  • realny wpływ na kierunki programowe w Chorągwi Łódzkiej, 
  • rozwój umiejętności planowania, tworzenia materiałów i pracy projektowej, 
  • udział w inspirujących działaniach i szkoleniach, 
  • współpracę w zgranym, zaangażowanym zespole, 
  • satysfakcję z tworzenia narzędzi wspierających instruktorów w całej chorągwi. 

  

Zainteresowana / Zainteresowany?
Zgłoś się już dziś!
Masz pytania? Skontaktuj się z nami: agnieszka.durska@zhp.net.pl 

ZESPÓŁ METODYCZNO-PROGRAMOWY CHORĄGWI ŁÓDZKIEJ ZHP 

Łódzka Dba o Zdrowie – to zespół prozdrowotny Chorągwi Łódzkiej, który realizuje cele wynikające z uchwały Zjazdu CHŁ. 

 

Skupiamy pasjonatów zdrowego życia, naszym celem jest wspieranie członków Chorągwi w kształtowaniu zdrowych nawyków – od aktywności fizycznej, przez zdrowe odżywianie, po dbanie o dobrostan psychiczny. Bo w zdrowym ciele – zdrowy duch! 💪 

 

 Główne zadania zespołu: 

✅ Prowadzenie warsztatów (stacjonarnych i online) z zakresu profilaktyki zdrowia, 

✅ Udział w programach edukacyjnych na poziomie chorągwi i hufców, 

✅ Tworzenie, konsultowanie i realizowanie konkursów, dotacji, programów, 

✅ Promocja zdrowego stylu życia na harcerskich wydarzeniach, a także w Social Mediach (Facebook, Instagram, YT) 

Zespół działa pod przewodnictwem hm. Magdaleny Suchan. 

 

👀 Kogo szukamy? 

Rekrutujemy członków i współpracowników zespołu #łódzkadbaozdrowie! Jeśli pasjonujesz się zdrowym stylem życia i chcesz włączyć się w działania edukacyjne oraz prozdrowotne w harcerstwie, dołącz do nas! 

Możliwe jest elastyczne zaangażowanie, nie wymagamy deklaracji na lata. 😇(możliwość dołączenia na jedną serię kampanii informacyjnej, na czas produkcji jednego minerału wideo).😉 

 

💪Obowiązki: 

📝 Tworzenie treści edukacyjnych dotyczących zdrowia (ruch, dieta, wypoczynek, zdrowie psychiczne), 

🛠️ Realizacja działań warsztatowych i edukacyjnych, 

⌛ Ok. 6h godzin pracy miesięcznie (praca zdalna), 

💻 Udział w działaniach terenowych (na zaproszenie), w tym organizowanie zajęć w jednostkach harcerskich. 

 

💪 Kompetencje, których potrzebujemy (nie musisz mieć wszystkich z listy 🤞😇):  

🎓 Studenci/absolwenci dietetyki, wychowania fizycznego, psychologii, pedagogiki, promocji zdrowia, 

🔍 Zainteresowanie tematyką zdrowia i prozdrowotnego stylu życia, 

👥 Doświadczenie w pracy programowej lub szkoleniowej, 

💻 Znajomość Office365, Google Drive, social media (Facebook, Instagram). 

🎦 Przyda się też pomoc „filmowca- montażysty”, bo na realizację czeka kilka materiałów zachęcających do aktywności sportowej. 🤞 

 

💪 Korzyści: 

✔️ Realizacja próby na stopień, 

✔️ Cenne doświadczenie zawodowe w obszarze zdrowia i edukacji prozdrowotnej 

 

📩 Zgłoszenia: 

Wysyłajcie je na maila: magdalena.suchan@zhp.net.pl do 

Podajcie: 

👉 Imię i nazwisko, 

👉 Doświadczenie instruktorskie, 

👉 Informacje o kompetencjach. 

 

❓ Pytania? 

Śmiało piszcie do szefowej zespołu! 

Mail: magdalena.suchan@zhp.net.pl 

ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY  

Cel działania zespołu:
Celem Zespołu Organizacyjnego jest wspieranie działań chorągwi i hufców poprzez sprawną organizację pracy, prowadzenie dokumentacji, tworzenie poradnictwa oraz wdrażanie i rozwijanie narzędzi do automatyzacji procesów. Dbamy o to, by wszystko działało płynnie – od codziennego funkcjonowania biura po przygotowanie wydarzeń i projektów. 

Kogo rekrutujemy?
• Instruktorów, którzy lubią porządkować rzeczywistość i usprawniać działania
• Osoby odpowiedzialne, samodzielne i gotowe do pracy zespołowej 

Obowiązki:
• Tworzenie, porządkowanie i aktualizacja dokumentacji (w tym cyfrowej)
• Współtworzenie systemów i procedur usprawniających pracę chorągwi i hufców
• Obsługa narzędzi on-line wspierających komunikację i zarządzanie  

Kompetencje kluczowe:
• Dobra organizacja pracy własnej i umiejętność planowania
• Umiejętność sprawnej komunikacji i współpracy w zespole
• Znajomość podstaw pracy biurowej i dokumentacji, w tym dokumentów wewnętrznych ZHP 

Kompetencje dodatkowe, mile widziane:
• Znajomość narzędzi do automatyzacji i digitalizacji procesów
• Doświadczenie w pracy projektowej lub administracyjnej
• Umiejętność pracy z danymi, tworzenia prostych raportów i analiz 

Możliwość rozwoju i korzyści:
Działając w Zespole Organizacyjnym zyskasz praktyczne doświadczenie w zarządzaniu, administracji i automatyzacji procesów. To okazja do rozwijania kompetencji, które przydadzą się nie tylko w ZHP, ale też w pracy zawodowej. Poznasz inspirujących ludzi, nauczysz się współpracy na różnych szczeblach i zyskasz wpływ na realne działania chorągwi. 

W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do:
sekretarza Zespołu Organizacyjnego hm. Krzysztofa Lewandowskiego krzysztof.lewandowski@zhp.net.pl  

Czekamy właśnie na Ciebie – dołącz do zespołu, który ogarnia rzeczy niemożliwe! 

KOMISJA HISTORYCZNA

Propagowanie i dokumentowanie historii ZHP w szczególności działalności jednostek i instruktorów Chorągwi Łódzkiej.

Komisja podlega pod członkinię komendy ds. organizacyjnych hm. Magdalenę Kołodziejską.

Kogo rekrutujemy?

Rekrutujemy członków/ współpracowników komisji historycznej. 

Obowiązki

Segregowanie i opracowywanie dokumentów historycznych.  Skanowanie materiałów archiwalnych i fotografii oraz udostępnianie ich droga elektroniczną. Organizacja imprez promujących historie ZHP.

Kompetencje kluczowe

  • znajomość historii Polski oraz ZHP
  • posługiwanie się adresem kontaktowym w domenie ZHP
  • pozytywna opinia komendanta hufca

Kompetencje dodatkowe

  • Znajomość sposobu archiwizacji dokumentów. Obsługa komputera (word, exel).
  • Obsługa mediów społecznościowych.

Możliwość rozwoju i korzyści

  • Pogłębianie wiedzy historycznej.
  • Realizacja zadań na stopnie instruktorskie.

W razie wątpliwości czy pytań śmiało pisz do wojciech.kaczmarkiewicz@zhp.net.pl